Sidor

lördag 15 november 2014

I'm in LOVE!!!!!!!

Vi har hittat Golvet!
Golvet med stort G!

Jag har hela tiden sagt att jag vill ha ett vitpigmenterad golv, men när jag såg - och framförallt KÄNDE på detta golvet var jag såld.... Det får bli hur "ek-gult" det vill - jag kommer älska det så länge jag lever.

Det är ett Kährs-golv.  Handskrapad, borstat och oljad ek, och när jag kände med handen över ytan kände jag hur träet levde under fingrarna på mig. Det var så jag helst skulle vilja lägga kinden mot det, men någonstans får jag väl dra gränsen....
Det vitpigmenterade ek-golvet vi var där för att kolla på blev som en platt, död och kall laminatskiva i jämförelse, trots att det från början upplevdes som ett riktigt fint golv som jag skulle kunna tänka mig.

Bilden gör inte golvet på långt när golvet rättvisa, men ni får i alla fall en uppfattning om knastar och färgskiftningar


Golvet heter "Oak Natural Oiled " men ingår inte i Kährs svenska sortiment. 
När jag letat på engelska Kährs-sidan motsvarade det nästan Oak CD Natural Oiled, fast "vårt" är 15mm tjockt, inte 11.


 Kährs egen bild är bättre än min - men man kan fortfarande inte känna hur underbart det är.
Nu gäller det bara att hålla tummarna att affären kan få tag på så mycket som vi behöver....

2 kommentarer:

liteth sa...

Nu såg jag vilket golv ni ska ha! Snyggt:))

liteth sa...

Nu såg jag vilket golv ni ska ha! Snyggt:))